måndag 11 oktober 2010

Grattis-kort med Edwin



Här är ett kort jag gjorde till en karl som fyllde 50 år nyligen. Har varit datorstrul så har jag inte kunnat kolla vem jag fått pyssel till detta kort av men jag skickar massor med tack-kramar i tanken till er så länge.

Jag har lagt i lite Glossy Accents för att förhöja själva mönsterpappert och det är också upphöjt med 3D kuddar liksom embossade Magnolias Edwin som också sitter på 3D kuddar.

Skickar massor med stora tack-kramar till Lilla Pyssel Inger som hjälpte mig att välja lim till blommorna så jag kunde vara säker på att de inte skulle trilla av. Limmet handlade jag sedan av Mita på Altheas mix och för er som inte hittat ett superlim än säger jag bara: Tacky Glue!

Hoppas ni som tittar in har det så bra ni bara kan
och snart får en ny mysig pysselstund igen!
Massor med höst-kramar
Busan

9 kommentarer:

Gertrud sa...

Men vilket snyggt kort. Det är det svåraste som finns att göra kort till män och det har du lyckats med till 100%. Färgvalet, blommorna allt är så snyggt. Jag hoppas du har det bra och är rädd om dej. Kram Gertrud

Lena sa...

Jättefint kort du har gjort. manliga kort är så svårt att göra. Men du har då lyckats bra. Lycka till med grattiskortet du pysslar med. Är säker på att det blir lika vackert, som dina kort brukar bli. Ha det så gott du kan. Kram Lena

Lena B E sa...

Wow, wow, wow vilket superduperfint kort!! :)
Kortet är så vackert och passar så bra till en manlig 50 åring, ja det är verkligen kanonsnyggt. Och detta motiv på Edvin passar så bra till det också!! :) Jag håller med Gertrud... du har lyckats till 100%.
Joo du, du mindes rätt i båda fallen, vilken tur va? hi hi ;) Nu ska jag snart göra sällskap med gubben vid tv´n, jag har sån förskäcklig värk i ena armen, axeln och upp i nacken idag, så ikväll blir det inget pyssel för min del. Men det finns ju en morgondag, får hoppas att det värker mindre då så jag kan pyssla då istället. ;)
Det är så härligt att höra att du är så "pigg" nu vännen mot för förra och förrförra året. Så himla kul, jag är så glad för din skull sååå!! :)
♥ Var fortsatt rädd om dig nu och ha det bäst! ♥
Kramar från Lena

Lilla Pyssel Inger sa...

Å WOW WOW WOW vännen vilket underbart kort du gjort så himla fint:) Tycker nog att detta är ett av dom bästa kort du gjort helt kanon och du ska vara så himla nöjd själv med det:)
Å gulle du behöver inte tack för hjälpen med limmet det var bara jättekul att kunna hjälpa till du är jo så himla god och söt:)

Kul att du gillade min sko och skoask, har blivit drabbad av skofeber ha ha ha:) Det har blivit några stycken till så detta är en sko och skoask vecka:)

Du ska inte alls vara ledsen för att du inte har haft möjlighet att hälsa på så mycket det gör inget min vän!!!
Det är så för oss alla i perioder att orken, lusten och möjligheten går upp och ned här i livet. Du vet jo att för en stund sen så var det DU som hela tiden hälsade på mig när jag inte orkade och hade lust.
Så snälla tänk inte på det min vän, man hälsar på när man har ork, lust och möjlighet och det ska vara trevligt inte ett måste!!!
ÄR JÄTTEGLAD för din skuld att du kunde vara med på festen i lördags så himla KUL:):):)
Hoppas att du får hjälp med dator inställningarna så att det blir bättre för dig att sitta framför datorn:)

Ser fram i mot att se din fågelbur också som du gjort:)
Tack snälla jag har det bra och har börjat på igen med mina behandlingar på Smärtis. Dom håller på nu att utreda vad dom ska göra med min nacke och rygg när jag nu har fått bra ordning på min mage och handen!
Ta väl hand om dig och ha det jättebra, massor massor med kramar från lilla Inger vännen:):):)

Unknown sa...

Så snyggt vännen :) Du har lyckats kanon :)
Tack för inspirationen med att sätt 3d kuddar även på pappret, fiffig ide :)
Ett passande kort till en karl :)
Sitter nu på jobbet och har en liten lugn stund så då tänkte jag att jag skulle kika in till er mina bloggvänner :) har ju inte riktigt funnits tid till det nu på länge....
Nu ska jag kika runt lite inne hos dig och se hur mycket fint du gjort ;)
Ha det så gott / Kram kram
ps Tack för dina alltid så "goa2 kommentarer inne hos mig :)

Pernilla sa...

Helt enkelt WOW vilket kort, supersnyggt. Alla andra kort du har gjort är oxå supersnygga.
Tack för tittarna du gör hos mig. Löven som jag har på mina kort är stämplar, jag tror dom kommer ifrån Magnolia allihop. Papprena kommer som oftast ifrån Maja Design men kan komma från några andra.

Kram Pernilla

Lilla Pyssel Inger sa...

God morgon på dig Busan vännen:)
Vad du ALLTID är så gullig och snäll, roligt att du inte har blivit trött på mina skor ha ha ha:) Det är lite pill med dom det är det men när man får i hop dom så blir man så glad och nöjd och då är det värt det:) Jag är säker på att du också skulle få i hop en jättefin sko:)
Du är värd MYCKET beröm för detta sista kort det var VERKLIGEN JÄTTEFINT vännen:):):)
Å VAD JAG BLIR GLAD FÖR DIN SKULD, jätteroligt att du hittat en inställning som din migrän accepterar:):):)
Å det måste kännas jätteskönt att det funkar så bra med Smulan hos veterinären det underlättar jo mycket eller hur:)
Lycka till med din önskelista men du har jo varit så himla snäll och god så tycker att tomten ska vara jättesnäll med dig hi hi hi:)
I dag är det Smärtis och en del annat, min kära dotter fyller 20 år i morgon så det blir badtunna fest för henne på lördag:) Mycket att fixa och dona med innan men vill också att hon ska få en riktig underbar fest/dag som hon kan minnas med glädje:)
HA DET BÄST MIN UNDERBARA VÄN OCH VAR RÄDD OM DIG:) Kramar i massor från lilla vännen Inger:)

Lilla Pyssel Inger sa...

Å du är jo för god Busan vännen:) TUSEN TACK för din lilla hälsning och tack snälla rara du för din omtanke du är bast:):):)
Önskar att du får en riktig trevlig fredag och helg och var rädd om dig:) Kramar i massor från din lilla vän Inger:)

Unknown sa...

Jätte fint, det måste han ha blivit glad över att få